នៅឆ្នាំ 2024 ផលិតផលក្នុងស្រុកសរុបសម្រាប់មនុស្សម្នាក់របស់កម្ពុជាបានលើសពី 2,713 ដុល្លារអាមេរិក ដែលឆ្លងកាត់ “កម្រិតផ្លូវ” សម្រាប់ការចាប់ផ្តើមទីផ្សារមូលធនជាលើកដំបូង។ ជាមួយនឹងភាពស្រដៀងគ្នានៃកត្តាជាច្រើនដូចជាការបន្តកំណើននៃម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ច ការកែលម្អបន្តិចម្តងៗនៃប្រព័ន្ធស្ថាប័ន និងការភ្ញាក់ដឹងខ្លួនអំពីហិរញ្ញវត្ថុសាជីវកម្ម ទីផ្សារមូលធនរបស់កម្ពុជាកំពុងឈានទៅរកការលោតផ្លោះដែលមិនធ្លាប់មានពីមុនមក។
នាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ “ការរីកដុះដាលនៃការចុះបញ្ជី” ដែលជំរុញដោយភាគលាភគោលនយោបាយ ការផ្លាស់ប្តូរឧស្សាហកម្ម និងសន្ទុះមូលធនអន្តរជាតិកំពុងបង្កើនល្បឿន។ នេះមិនត្រឹមតែជាសញ្ញាសំខាន់សម្រាប់ការលោតផ្លោះសេដ្ឋកិច្ចរបស់កម្ពុជាប៉ុណ្ណោះទេ ថែមទាំងជាយុទ្ធសាស្ត្រសម្រាប់អ្នកវិនិយោគ និងក្រុមហ៊ុននានាក្នុងការបង្កើនទ្រព្យសម្បត្តិរបស់ពួកគេទ្វេដង។
“មូលដ្ឋានគ្រឹះ” សម្រាប់ការរីកដុះដាលនៃការចុះបញ្ជី៖ អនុភាពបី នៃគោលនយោបាយ សេដ្ឋកិច្ច និងការប្រើប្រាស់
ជាមួយនឹងការកើនឡើងនៃម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ច ការគាំទ្រនៃយុទ្ធសាស្រ្តជាតិ និងការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងបន្តិចម្តងៗនៃប្រព័ន្ធស្ថាប័ន “មូលដ្ឋានគ្រឹះនៃការដកថយ” សម្រាប់ទីផ្សារមូលធនរបស់កម្ពុជាត្រូវបានបំពេញយ៉ាងពេញលេញ។
១. ផលិតផលក្នុងស្រុកសរុបសម្រាប់មនុស្សម្នាក់តាមរយៈ “តម្លៃសំខាន់នៃទីផ្សារមូលធន”
បទពិសោធន៍អន្តរជាតិបង្ហាញថានៅពេលដែលផលិតផលក្នុងស្រុកសរុបសម្រាប់មនុស្សម្នាក់បំបែកបាន 2,000 ដុល្លារអាមេរិកជាលើកដំបូង សេដ្ឋកិច្ចជារឿយៗឈានចូលដំណាក់កាលសំខាន់នៃការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវរចនាសម្ព័ន្ធឧស្សាហកម្ម និងការចេញផ្សាយការប្រើប្រាស់ ហើយទីផ្សារមូលធនចាប់ផ្តើមក្នុងរយៈពេលនៃការអភិវឌ្ឍន៍យ៉ាងឆាប់រហ័ស។ ដោយយកប្រទេសចិនដីគោក ហុងកុង ម៉ាឡេស៊ី ថៃ និងវៀតណាម ជាឧទាហរណ៍ បន្ទាប់ពីផលិតផលក្នុងស្រុកសរុបសម្រាប់មនុស្សម្នាក់ៗបានទម្លុះដល់ 2,000 ដុល្លារអាមេរិក តម្លៃទីផ្សារសរុបនៃទីផ្សារភាគហ៊ុនទទួលបានកំណើនគួរឱ្យកត់សម្គាល់ 537%, 192%, 541% និង 360% រៀងគ្នាក្នុងរយៈពេលដប់ឆ្នាំ។
នៅឆ្នាំ 2024 ផលិតផលក្នុងស្រុកសរុបសម្រាប់មនុស្សម្នាក់របស់កម្ពុជាឈានដល់ 2,713 ដុល្លារអាមេរិក ដែលសម្គាល់ថាវាបានឆ្លងកាត់ “កម្រិតចាប់ផ្តើម” ជាផ្លូវការនៃការអភិវឌ្ឍន៍ទីផ្សារមូលធននៃផលិតផលក្នុងស្រុកសរុបសម្រាប់មនុស្សម្នាក់ដែលបំបែកបាន 2,000 ដុល្លារ ដែលមានន័យថាការប្រមូលផ្តុំមូលធនរបស់កម្ពុជាបានបង្កើនល្បឿន តម្រូវការហិរញ្ញប្បទានសាជីវកម្មត្រូវបានធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងក្នុងពេលដំណាលគ្នា និងលក្ខខណ្ឌសំខាន់ៗសម្រាប់ទីផ្សារមូលធន។
នៅឆ្នាំ 2025 អត្រាកំណើនសេដ្ឋកិច្ចរបស់កម្ពុជាត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងកើនឡើងដល់ 6.2% ទៅ 6.3% ហើយផលិតផលក្នុងស្រុកសរុបសម្រាប់មនុស្សម្នាក់ត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងលើសពី 3,000 ដុល្លារអាមេរិក ដែលនឹងផ្តល់នូវការផ្គត់ផ្គង់ទ្រព្យសកម្មជាបន្តបន្ទាប់ និងការវាយតម្លៃសម្រាប់ទីផ្សារមូលធន។
ទន្ទឹមនឹងនេះ នគរូបនីយកម្ម និងការពង្រីកនៃវណ្ណៈកណ្តាលបានជំរុញឱ្យមានការភ្ញាក់រឭកនៃការយល់ដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុរបស់អ្នកស្រុក ហើយតម្រូវការសម្រាប់ការបែងចែកទ្រព្យសកម្មបានកើនឡើងយ៉ាងឆាប់រហ័ស ដែលបណ្តាលឱ្យមានតម្រូវការយ៉ាងទូលំទូលាយសម្រាប់ឧបករណ៍ទីផ្សារមូលធន ដូចជាភាគហ៊ុន មូលនិធិ និងសញ្ញាប័ណ្ណ។
២. ជំរុញដោយគោលនយោបាយ និងការគាំទ្រយ៉ាងខ្លាំងពីយុទ្ធសាស្ត្រជាតិ
នៅកម្រិតយុទ្ធសាស្ត្រអភិវឌ្ឍន៍ជាតិ “យុទ្ធសាស្ត្របញ្ចកោណ” ដែលស្នើឡើងដោយរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាកំណត់យ៉ាងច្បាស់នូវការផ្តោតសំខាន់នៃឧស្សាហកម្មក្នុងរយៈពេល 10 ឆ្នាំខាងមុខ ហើយទីផ្សារមូលធនដែលជាហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធហិរញ្ញវត្ថុបានក្លាយជាការគាំទ្រដ៏សំខាន់សម្រាប់ការអនុវត្តយុទ្ធសាស្ត្រនេះ។
រាជរដ្ឋាភិបាលណែនាំយ៉ាងសកម្មដល់សហគ្រាសឱ្យពង្រីកបណ្តាញហិរញ្ញវត្ថុ និងបង្កើនល្បឿននៃការផ្លាស់ប្តូរតាមរយៈការផ្តល់ជាសាធារណៈដំបូង (IPO) និងមធ្យោបាយផ្សេងទៀត។ សេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុកំពុងក្លាយជា “ម៉ាស៊ីនហិរញ្ញប្បទាន” និង “មជ្ឈមណ្ឌលបែងចែកធនធាន” ជាបណ្តើរៗសម្រាប់ការអនុវត្ត “យុទ្ធសាស្ត្របញ្ចកោណ” ។
ដើម្បីផ្គូផ្គងតម្រូវការនៃការផ្លាស់ប្តូរនេះ ទីផ្សារមូលធនកម្ពុជាកំពុងបញ្ចេញភាគលាភតាមស្ថាប័នដើម្បីបង្កើនការទទួលយកទីផ្សារ។
ផ្សារមូលបត្រកម្ពុជា (CSX) បានកំណត់គោលដៅអភិវឌ្ឍន៍សម្រាប់ឆ្នាំ 2025 គឺដើម្បីពង្រីកទំហំប្រតិបត្តិការទ្វេដងដល់ 300,000 ដុល្លារអាមេរិក បន្ថែមគណនីវិនិយោគចំនួន 15,000 និងទាក់ទាញក្រុមហ៊ុនថ្មីយ៉ាងហោចណាស់ចំនួន 6 ឱ្យចូលជាសាធារណៈ។
ទន្ទឹមនឹងនេះ បទប្បញ្ញត្តិដូចជា “ច្បាប់វិនិយោគថ្មី” និង “ច្បាប់ស្តីពីមូលបត្រ” បន្តត្រូវបានកែលម្អ ដើម្បីពង្រឹងការការពារសិទ្ធិវិនិយោគិន និងស្តង់ដារទីផ្សារ។
សេចក្តីព្រាង “ផែនការទូទៅសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍន៍ទីផ្សារមូលបត្រកម្ពុជា (2025-2035)” បង្កើតរយៈពេលដប់ឆ្នាំសម្រាប់ទីផ្សារមូលធន និងបង្កើតប្រព័ន្ធស្ថាប័នពេញលេញមួយដែលគ្របដណ្តប់លើការវិនិយោគ និងហិរញ្ញវត្ថុ សាច់ប្រាក់ងាយស្រួល អភិបាលកិច្ច និងការបង្ហាញព័ត៌មាន។
ដើម្បីបង្កើនភាពទាក់ទាញរបស់ទីផ្សារ រាជរដ្ឋាភិបាលក៏បានដាក់ចេញនូវគោលនយោបាយគាំទ្រមួយចំនួន រួមមានការពង្រីករយៈពេលលើកលែងពន្ធលើប្រាក់ចំណូលសាជីវកម្ម ការបន្ធូរបន្ថយការរឹតត្បិតលើការកាន់កាប់ភាគហ៊ុនបរទេស សម្រួលលំហូរមូលធនឆ្លងព្រំដែន និងសម្រួលដំណើរការចុះបញ្ជីក្រុមហ៊ុន បង្កើតបរិយាកាសទីផ្សារកាន់តែបើកចំហ តម្លាភាព និងប្រសិទ្ធភាពសម្រាប់មូលធនក្នុងស្រុក និងបរទេស និងជួយឱ្យទីផ្សារមូលធនសម្រេចបានគុណភាពខ្ពស់។
៣. ការធ្វើឱ្យប្រព័ន្ធពន្ធដារមានលក្ខណៈធម្មតា ពង្រឹងមូលដ្ឋានគ្រឹះសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍន៍ទីផ្សារមូលធន
ដោយយកការធ្វើទំនើបកម្មនៃប្រព័ន្ធពន្ធដារជាចំណុចចាប់ផ្តើមដំបូង រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានបង្កើតប្រព័ន្ធអភិបាលកិច្ចពន្ធប្រកបដោយស្ថេរភាព តម្លាភាព និងអាចព្យាករណ៍បាន តាមរយៈវិធានការកំណែទម្រង់ពហុវិមាត្រ ដូចជាការកែលម្អនីតិបញ្ញត្តិ ឌីជីថលនីយកម្មនៃការប្រមូល និងការគ្រប់គ្រងពន្ធ និងការពង្រឹងការត្រួតពិនិត្យ។
ចាប់តាំងពីការសាកល្បងប្រព័ន្ធប្រកាសអេឡិចត្រូនិកនៅឆ្នាំ 2020 និងការអនុវត្តពេញលេញនៅឆ្នាំ 2023 ការគ្រប់គ្រងពន្ធរបស់កម្ពុជាសម្រេចបានការផ្លាស់ប្តូរជាឌីជីថល។ “ច្បាប់ពន្ធថ្មី” ដែលត្រូវបានប្រកាសឱ្យប្រើក្នុងខែឧសភានៃឆ្នាំដដែលបានបញ្ជាក់ពីការចាត់ថ្នាក់នៃប្រភេទពន្ធ យន្តការប្រមូល និងស្តង់ដារពិន័យ និងធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវក្របខ័ណ្ឌច្បាប់។
តាមរយៈការបង្រួបបង្រួមការគ្រប់គ្រងលេខអត្តសញ្ញាណពន្ធ ការពង្រឹងប្រព័ន្ធវិក្កយបត្រពន្ធលើតម្លៃបន្ថែម និងយន្តការសវនកម្មពន្ធ ប្រសិទ្ធភាព និងតម្លាភាពនៃការប្រមូល និងគ្រប់គ្រងពន្ធរបស់កម្ពុជានឹងមានភាពប្រសើរឡើងយ៉ាងខ្លាំង ហានិភ័យនៃការអនុលោម និងការចំណាយរបស់សហគ្រាសនឹងត្រូវបានកាត់បន្ថយ ទំនុកចិត្តលើពន្ធរបស់អង្គភាពទីផ្សារនឹងត្រូវបានពង្រឹង ហើយបរិយាកាសស្ថាប័នមានស្ថេរភាពនឹងត្រូវបានបង្កើតឡើងសម្រាប់ទីផ្សារមូលធន។
លើសពីនេះ កំណែទម្រង់ប្រព័ន្ធពន្ធលើកកម្ពស់ការអនុលោមតាមហិរញ្ញវត្ថុសាជីវកម្ម ធ្វើអោយប្រសើរឡើងនូវតម្លាភាពនៃព័ត៌មានពន្ធសាជីវកម្ម ផ្តល់មូលដ្ឋានដែលអាចទុកចិត្តបានសម្រាប់ការត្រួតពិនិត្យ និងការសម្រេចចិត្តវិនិយោគ ជំរុញសហគ្រាសក្នុងស្រុកឱ្យកាន់តែមានសក្តានុពលក្នុងការចុះបញ្ជី និងជួយទីផ្សារមូលធនរបស់កម្ពុជាសម្រេចបាននូវការអភិវឌ្ឍន៍ស៊ីជម្រៅ និងចម្រុះ។
ការបង្កើត “ការរីកដុះដាលនៃការចុះបញ្ជី” របស់កម្ពុជា មិនមែនកើតឡើងដោយចៃដន្យនោះទេ ប៉ុន្តែជាលទ្ធផលនៃការកើនឡើងសេដ្ឋកិច្ច ទិសដៅយុទ្ធសាស្ត្រជាតិ និងបរិយាកាសស្ថាប័ន។ ជាមួយនឹងលក្ខខណ្ឌម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ចមានភាពចាស់ទុំ គោលបំណងគោលនយោបាយកាន់តែច្បាស់ ហើយប្រព័ន្ធទីផ្សារមូលធនកំពុងដំណើរការ ប្រទេសកម្ពុជាកំពុងឈានចូលដល់ “ចំណុចរបត់ជាយុទ្ធសាស្ត្រ” ក្នុងការចាប់ផ្តើមទីផ្សារមូលធនរបស់ខ្លួន។
ការរីកដុះដាលនៃការចុះបញ្ជីដំបូងកំពុងលេចឡើង: ដំណើរការ IPO របស់សហគ្រាសនៅក្នុងឧស្សាហកម្មជាច្រើនកំពុងបង្កើនល្បឿន
ជំរុញដោយការស្ទុះងើបឡើងវិញនៃសេដ្ឋកិច្ច និងការបង្កើនប្រសិទ្ធភាពស្ថាប័ន ទីផ្សារមូលធនរបស់កម្ពុជាបានឈានចូលដំណាក់កាលដ៏សំខាន់មួយចាប់ពី “រយៈពេលដាំដុះ” ដល់ “ដំណាក់កាលបង្គ្រប់”។ ការចុះបញ្ជីក្រុមហ៊ុនមិនមែនជាករណីដាច់ដោយឡែកទៀតទេ ប៉ុន្តែកំពុងបង្កើតនិន្នាការជាប្រព័ន្ធបន្តិចម្តងៗ។
១. ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុក្នុងស្រុក និងអន្តរជាតិបន្តបង្កើនការវិនិយោគរបស់ពួកគេ។
ធនាគារក្នុងស្រុកដូចជា ធនាគារអេស៊ីលីដា និងធនាគារហត្ថា បានចុះបញ្ជីដោយជោគជ័យ ចាក់បញ្ចូលឥទ្ធិពលស្ថេរភាព និងការបង្ហាញទៅក្នុងប្រព័ន្ធហិរញ្ញវត្ថុ។
ចាប់តាំងពីឆ្នាំ 2024 មក ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុអន្តរជាតិ និងក្នុងស្រុកជាច្រើនបានពន្លឿនយុទ្ធសាស្ត្ររបស់ពួកគេនៃទីផ្សារមូលធនរបស់កម្ពុជា ហើយបានស្វែងរកយ៉ាងសកម្មនូវកិច្ចសហប្រតិបត្តិការឆ្លងព្រំដែន និងផ្លូវនៃការច្នៃប្រឌិតហិរញ្ញវត្ថុ។
២.ក្រុមហ៊ុនធំៗបានចាប់ផ្តើមផ្តល់ការទុកចិត្តដល់ក្រុមហ៊ុនគណនេយ្យកំពូលទាំងបួនរបស់ពិភពលោកដើម្បីធ្វើសវនកម្ម
ជាមួយនឹងការរីកចម្រើនឥតឈប់ឈរនៃកំណែទម្រង់ប្រព័ន្ធពន្ធដាររបស់កម្ពុជា និងការដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់ការលើកទឹកចិត្តពន្ធជាបន្តបន្ទាប់របស់រាជរដ្ឋាភិបាល ដើម្បីលើកទឹកចិត្តក្រុមហ៊ុនឱ្យដំណើរការជាសាធារណៈ ក្រុមហ៊ុនក្នុងស្រុកកាន់តែច្រើនឡើងបានចាប់ផ្តើមប្រគល់ឱ្យក្រុមហ៊ុនគណនេយ្យ “Big Four” របស់ពិភពលោក (PwC, Deloitte, EY, KPMG) ដើម្បីធ្វើសវនកម្ម។
៣.ឧស្សាហកម្មសំខាន់ៗដូចជាការផលិត អចលនទ្រព្យ និងថាមពលថ្មីបានឈានចូលដំណាក់កាលណែនាំ IPO ឬកម្មវិធី
ដោយជំរុញដោយឧស្សាហកម្មផលិតកម្មដែលផ្តោតលើការនាំចេញ ក្រុមហ៊ុនមកពីឧស្សាហកម្មដូចជា វាយនភណ្ឌ សម្ភារៈសំណង់ និងអាហារកែច្នៃបានឈានចូលដំណាក់កាលណែនាំ IPO ឬកម្មវិធី បង្កើតគំរូដើមដំបូងនៃការរួមបញ្ចូលយ៉ាងស៊ីជម្រៅនៃ “ឧស្សាហកម្ម + ដើមទុន” ។
ក្រុមហ៊ុននៅក្នុងវិស័យអចលនទ្រព្យ និងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធក៏កំពុងរៀបចំយ៉ាងសកម្មសម្រាប់ IPOs ដើម្បីពង្រីកផ្លូវហិរញ្ញប្បទាន។
ឧស្សាហកម្មដែលកំពុងរីកចម្រើនដូចជាថាមពលថ្មី និងថាមពលបៃតងកំពុងក្លាយជាការយកចិត្តទុកដាក់លើទីផ្សារ ហើយ “វិស័យសេដ្ឋកិច្ចថ្មី” ត្រូវបានបង្កើតឡើងដំបូង។
ដោយផ្អែកលើនិន្នាការអភិវឌ្ឍន៍បច្ចុប្បន្ននៃទីផ្សារមូលធន និងការគាំទ្រគោលនយោបាយ ចំនួនក្រុមហ៊ុនដែលបានចុះបញ្ជីក្នុងប្រទេសកម្ពុជាអាចបង្ហាញពីនិន្នាការកំណើនធរណីមាត្រ។ គេរំពឹងថាក្នុងរយៈពេលបីឆ្នាំខាងមុខ ចំនួនក្រុមហ៊ុនដែលបានចុះបញ្ជីនឹងមានលើសពី 100 ហើយចំនួនក្រុមហ៊ុនដែលបានចុះបញ្ជីសរុបត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងកើនឡើងដល់ជាង 300 ក្នុងរយៈពេលប្រាំឆ្នាំ។
ដំណើរការ IPO បច្ចុប្បន្នរបស់ក្រុមហ៊ុនកម្ពុជា គឺជាផលិតផលផ្សំនៃការជួសជុលម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ច ការធ្វើឱ្យស៊ីជម្រៅនៃយុទ្ធសាស្ត្រឧស្សាហកម្ម និងការពង្រឹងប្រព័ន្ធស្ថាប័ន។ នៅពីក្រោយវាគឺជាការកែសម្រួលគំរូអភិវឌ្ឍន៍ជាតិទាំងមូល និងការកសាងឡើងវិញនូវតក្កវិជ្ជាមូលធន។
ឥរិយាបទហិរញ្ញប្បទានសាជីវកម្មកំពុងផ្លាស់ប្តូរពីការពឹងផ្អែកលើបំណុលធនាគារទៅជាហិរញ្ញប្បទានសមធម៌ ហើយរចនាសម្ព័ន្ធវិនិយោគិនកំពុងវិវត្តន៍បន្តិចម្តងៗពីអ្នកវិនិយោគលក់រាយដែលមិនសមហេតុផលទៅជាដើមទុនរយៈពេលវែង។ ជាមួយនឹងការចូលនៃឧស្សាហកម្មជាច្រើន និងការពង្រឹងការគាំទ្រពីស្ថាប័ន “ការកើនឡើងនៃការចុះបញ្ជី” របស់កម្ពុជាកំពុងក្លាយជាសញ្ញាដ៏សំខាន់ និងជាឧបករណ៍ជាក់ស្តែងសម្រាប់ការលើកកម្ពស់យុទ្ធសាស្ត្រអភិវឌ្ឍន៍ប្រកបដោយគុណភាពខ្ពស់។
ឱកាសរបស់កម្ពុជាសម្រាប់ទ្រព្យសកម្មកើនឡើងទ្វេដង៖ របៀបចាប់យក “ការរីកដុះដាលនៃការចុះបញ្ជី”
ឆ្នាំ 2025 គឺជាចំណុចសំខាន់សម្រាប់ទីផ្សារមូលធនរបស់កម្ពុជាដើម្បីផ្លាស់ប្តូរពី “រយៈពេលសាងសង់គោលនយោបាយ” ទៅជា “រយៈពេលបិទទីផ្សារ”។ នៅក្នុងដំណើរការនៃការកើនឡើងទ្រព្យសកម្មនេះ របៀបដែលក្រុមហ៊ុន និងអ្នកវិនិយោគធ្វើតាមនិន្នាការនេះ ហើយកូដកម្មយ៉ាងត្រឹមត្រូវនឹងកំណត់ខ្សែកោងកំណើនទ្រព្យសកម្មរបស់ពួកគេក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំខាងមុខ។
សហគ្រាស៖ ចាប់យកសម័យកាលមាស ហើយផ្លាស់ប្តូរទៅជាសហគ្រាសដែលមានដើមទុន
· ការរៀបចំផែនការដំបូង ស្តង់ដារដំបូង និងការចុះបញ្ជីដំបូង៖ វាមិនងាយស្រួលទេសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនក្នុងការចុះបញ្ជីក្នុងប្រទេសកម្ពុជា។ ជាធម្មតាត្រូវចំណាយពេល 1-2 ឆ្នាំនៃការធ្វើផែនការជាប្រព័ន្ធ។
· កែលម្អប្រព័ន្ធហិរញ្ញវត្ថុរបស់ក្រុមហ៊ុន ដើម្បីធានាបាននូវភាពត្រឹមត្រូវ និងនិរន្តរភាពនៃប្រាក់ចំណូល ការចំណាយ និងប្រាក់ចំណេញរបស់ក្រុមហ៊ុន។
· កែលម្អរចនាសម្ព័ន្ធអភិបាលកិច្ច កសាងប្រព័ន្ធអនុលោមភាព និងធានាថា ការបង្ហាញព័ត៌មាន និងតម្រូវការបទប្បញ្ញត្តិនៃទីផ្សារមូលធនត្រូវបានបំពេញ។
· ណែនាំអន្តរការីដែលមានជំនាញវិជ្ជាជីវៈ (ឈ្មួញកណ្តាល គណនេយ្យករ ក្រុមហ៊ុនច្បាប់)។
· ចាប់យកបង្អួចភាគលាភគោលនយោបាយ និងចុះបញ្ជីយ៉ាងសកម្ម ដើម្បីជៀសវាងការពិនិត្យមើលកាន់តែតឹងរ៉ឹងនាពេលអនាគត និងបង្កើន “តម្លៃចុះបញ្ជី”។
ដឹងពីហិរញ្ញប្បទាន និងការពង្រីកទីផ្សារតាមរយៈការចុះបញ្ជី
· ប្រើប្រាស់ IPO ដើម្បីរៃអង្គាសថវិកាដើម្បីពន្លឿនការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវសមត្ថភាពផលិតកម្មសាជីវកម្ម និងការបង្កើតផលិតផលឡើងវិញ។
· ធ្វើអោយប្រសើរឡើងនូវការបង្ហាញម៉ាកយីហោយ៉ាងសកម្ម បង្កើនអំណាចចរចា និងការគ្រប់គ្រងឆានែលនៅផ្នែកខាងលើ និងខាងក្រោម។
· ពង្រីកបណ្តាញទីផ្សារអន្តរជាតិ និងដឹងពីកិច្ចសហប្រតិបត្តិការឆ្លងព្រំដែន និងការតភ្ជាប់មូលធន។
វិនិយោគិន៖ ដាក់ពង្រាយគោលដៅយ៉ាងត្រឹមត្រូវជាមួយនឹងសក្ដានុពលនៃកំណើនខ្ពស់។
១.ផ្តោតលើ “ក្រុមបម្រុងនាំមុខ” នៅក្នុងការកើនឡើងនៃការចុះបញ្ជី
· មុខតំណែងនាំមុខនៅក្នុងឧស្សាហកម្ម។
· រចនាសម្ព័ន្ធហិរញ្ញវត្ថុច្បាស់លាស់ និងគំរូប្រាក់ចំណេញប្រកបដោយនិរន្តរភាព។
· អនុម័តដោយមូលធនបរទេស ឬស្ថាប័នវិនិយោគអន្តរជាតិ។
· មានប៉ាតង់បច្ចេកទេស ឬសមត្ថភាពពង្រីកអន្តរជាតិខ្លាំង។
· ចូលរួមនៅក្នុង Pre-IPO/private placement front-end layout។
· តាមរយៈស្ថាប័នជំនាញដើម្បីធ្វើអន្តរាគមន៍ក្នុងមូលនិធិ VC គម្រោង Pre-IPO និងទីតាំងយុទ្ធសាស្ត្រដើម្បីដាក់ចេញជាមុន។
២.ជ្រើសរើសគោលដៅ និងចូលរួមក្នុងទីផ្សារបន្ទាប់បន្សំ
· បែងចែកភាគហ៊ុនកំណើនតម្លៃទីផ្សារខ្នាតតូច និងមធ្យម ជាមួយនឹងសក្តានុពលកំណើនដ៏ធំ។
· ផ្តោតលើឧស្សាហកម្មដែលគាំទ្រដោយគោលនយោបាយដូចជា ហិរញ្ញវត្ថុ អចលនទ្រព្យ និងថាមពល ហើយបែងចែកផលប័ត្រដែលមានស្ថេរភាព។
ឆ្នាំ 2025 គឺជាឆ្នាំដ៏សំខាន់សម្រាប់ទីផ្សារមូលធនរបស់ប្រទេសកម្ពុជាដើម្បីផ្លាស់ប្តូរពី “រយៈពេលសាងសង់គោលនយោបាយ” ទៅជា “រយៈពេលបិទទីផ្សារ”។ សម្រាប់សហគ្រាស នេះគឺជាបង្អួចដ៏សំខាន់មួយ ដើម្បីជំរុញការផ្លាស់ប្តូរមូលធននីយកម្ម និងសម្រេចបាននូវកំណើនលោតផ្លោះ។ សម្រាប់វិនិយោគិន វាគឺជាឱកាសមាសក្នុងការរៀបចំផែនការជាមុន និងចាប់យកឱកាសសម្រាប់ការកើនឡើងទ្វេដង។
“ការរីកដុះដាលនៃការចុះបញ្ជី” បច្ចុប្បន្នមិនត្រឹមតែជាលទ្ធផលនៃកំណើនសេដ្ឋកិច្ចប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែក៏ជាចំណុចចាប់ផ្តើមនៃកំណើនជុំថ្មីមួយផងដែរ។ ជាមួយនឹងភាពស៊ីជម្រៅនៃប្រព័ន្ធ ចង្កោមឧស្សាហកម្ម និងការបន្តលំហូរចូលនៃមូលធនអន្តរជាតិ ទីផ្សារមូលធនរបស់កម្ពុជាត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងក្លាយទៅជាគន្លឹះថ្មីមួយដើម្បីជំរុញការអភិវឌ្ឍន៍ប្រកបដោយគុណភាពខ្ពស់របស់ប្រទេស។