Double Eleven ឆ្នាំនេះ ក្រុមហ៊ុន Taobao បានបើកដំណើរការសំបុត្រដោយផ្ទាល់មកកាន់ប្រទេសកម្ពុជា ការផ្លាស់ប្តូរនេះមានសារសំខាន់សម្រាប់ការអភិវឌ្ឍន៍ឧស្សាហកម្មអេឡិចត្រូនិចរបស់កម្ពុជា ក៏ដូចជាការពង្រីកជាអន្តរជាតិរបស់ e-commerce យក្សរបស់ចិន មិនត្រឹមតែភ្ជាប់អ្នកប្រើប្រាស់កម្ពុជាជាមួយនឹងទីផ្សារទំនិញពិភពលោកប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែវាក៏នាំមកនូវឱកាសដ៏សំខាន់ដល់ការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនៃឧស្សាហកម្មពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិករបស់ប្រទេសកម្ពុជា។
ឱកាសជាប្រវត្តិសាស្រ្តនេះនឹងជំរុញឱ្យមានការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងជារួមនៃឧស្សាហកម្មពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិច របស់កម្ពុជា ហើយក៏នឹងជួយធ្វើពិពិធកម្ម និងធ្វើសមាហរណកម្មសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាផងដែរ។
ការរាតត្បាតនៃជំងឺកូវីដ-១៩ បានជំរុញឱ្យមានការកើនឡើងយ៉ាងឆាប់រហ័ស នៃឧស្សាហកម្មពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចរបស់កម្ពុជា
មុនការរាតត្បាតនៃជំងឺកូវីដ-១៩ ឧស្សាហកម្មពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិករបស់កម្ពុជានៅតែស្ថិតក្នុងភាពក្មេងខ្ចីនៅឡើយ បើធៀបនឹងប្រទេសជិតខាង។ នៅឆ្នាំ ២០២០ អត្រានៃការជ្រៀតចូល e-commerce របស់កម្ពុជាមានត្រឹមតែប្រហែល ១%-២% នៃទីផ្សារលក់រាយទាំងមូល។ ផ្សារទំនើបធំៗ និងផ្សារប្រពៃណី គឺជាកន្លែងដ៏សំខាន់សម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ក្នុងការទិញទំនិញប្រចាំថ្ងៃ។ គំរូនៃការប្រើប្រាស់នៅតែជាប់គាំងក្នុងការទិញទំនិញក្រៅបណ្តាញ ហើយប្រតិបត្តិការសាច់ប្រាក់គ្របដណ្តប់។
ទោះបីជាពាណិជ្ជករ និងអ្នកប្រើប្រាស់មួយចំនួនបានចាប់ផ្តើមទទួលយកការទិញទំនិញតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិក និងការទូទាត់តាមប្រព័ន្ធឌីជីថលក្នុងអំឡុងពេលដូចគ្នានេះក៏ដោយ ពាណិជ្ជករ និងអ្នកប្រើប្រាស់ភាគច្រើនបានជ្រើសរើសធ្វើប្រតិបត្តិការនៅលើវេទិកាប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមដូចជា Facebook និង Telegram ដោយសារតែខ្វះប្រព័ន្ធទូទាត់ និងប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូន។ ការទិញទំនិញតាមប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមជាញឹកញាប់ផងដែរ សាច់ប្រាក់លើការដឹកជញ្ជូនគឺជាជម្រើសចម្បង។
ក្នុងអំឡុងពេលនៃការរាតត្បាតនៃជំងឺកូវីដ-១៩ ឧស្សាហកម្មពាណិជ្ជកម្មតាមអេឡិចត្រូនិករបស់កម្ពុជាបានជួបប្រទះនឹងការរីកចម្រើនយ៉ាងខ្លាំង ដែលជំរុញដោយការកើនឡើងនៃតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់ ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធបច្ចេកវិទ្យា ឧបករណ៍ទូទាត់ប្រាក់ និងសេវាកម្មដឹកជញ្ជូន។ ការផ្លាស់ប្តូរនេះបានរំខានដល់ទិដ្ឋភាពពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមបែបប្រពៃណីរបស់ប្រទេស ដោយបង្កើតឱ្យមានប្រព័ន្ធអេកូចម្រុះដែលវេទិកាក្នុងស្រុក ក្រុមហ៊ុនយក្សអន្តរជាតិ និងពាណិជ្ជកម្មសង្គមរួមគ្នា។
វេទិកាដូចជា Nham24, FoodPanda, WOWNOW, E-Gets, និង GOODTOGO-FoodDelivery បានលេចឡើងយ៉ាងឆាប់រហ័សក្នុងអំឡុងពេលនេះ ដោយរួមបញ្ចូលបន្តិចម្តងៗជាមួយនឹងវេទិកាពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិច។ ការកើនឡើងចំនួនអាជីវកម្មក្នុងស្រុក និងសហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមបានចាប់ផ្តើមបង្កើតហាងនៅលើវេទិកាចែកចាយ ឬវេទិកាពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចដូចជា Khmer24, Smile Shop, L192/Little Fashion, La Rue និង Tinh Tinh Online Shop។ ទន្ទឹមនឹងនេះ ក្រុមហ៊ុនពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិកអន្តរជាតិធំៗដូចជា Shopee និង Lazada ក៏បានចូលមកទីផ្សារកម្ពុជាដែរ។
វិធីសាស្រ្តទូទាត់ដោយគ្មានសាច់ប្រាក់បានរីករាលដាល ដោយមាន E-Wallet និងឧបករណ៍ទូទាត់ឌីជីថលដូចជា ABA, Wing, Pi Pay និង Alipay លេចចេញជាជម្រើសទូទាត់ចម្បង។
ជាពិសេស ធនាគារ ABA ដែលដណ្ដើមបានតំណែងឈានមុខគេក្នុងដំណើរការផ្លាស់ប្តូរឌីជីថល មានការរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័សក្នុងអំឡុងពេលជំងឺរាតត្បាត។ នៅចុងឆ្នាំ ២០២៣ ធនាគារ ABA បានបង្កើតសាខាចំនួន ៩៥ នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា បានដាក់ពង្រាយម៉ាស៊ីន ATM ស្វ័យប្រវត្តិចំនួន ៤៥ ដែលផ្តល់សេវា ២៤ ម៉ោង និងបម្រើអតិថិជនចំនួន ៣.១ លាននាក់ រួមទាំងបុគ្គល សហគ្រាសធុនតូច មធ្យម និងសហគ្រាសធំៗ។
នៅពេលដែលជំងឺរាតត្បាតបានថយចុះ ហើយឧស្សាហកម្មពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចរបស់កម្ពុជានៅតែបន្តការពង្រីកយ៉ាងឆាប់រហ័ស វិស័យនេះបង្ហាញពីសក្តានុពលដ៏ធំធេងសម្រាប់កំណើននាពេលអនាគត។
ទីផ្សារពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចកម្ពុជា (e-commerce) ទទួលបាននូវការរំពឹងទុកដ៏ធំ និងសក្តានុពលគ្មានដែនកំណត់
ទិន្នន័យបង្ហាញថាទីផ្សារ e-commerce របស់កម្ពុជាឈានដល់ទំហំ ១.១១ ពាន់លានដុល្លារក្នុងឆ្នាំ ២០២២។ យោងតាម Statista ទីផ្សារត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងសម្រេចបាននូវអត្រាកំណើនប្រចាំឆ្នាំ (CAGR) ចំនួន ១៣.៥១% ចន្លោះឆ្នាំ ២០២៣ និង ២០២៧ ដែលមានសក្តានុពលដល់ទៅ ២.១ ពាន់លានដុល្លារនៅឆ្នាំ ២០២៧។
លើសពីនេះ របាយការណ៍របស់ និយតករទូរគមនាគមន៍កម្ពុជា(TRC) បង្ហាញថា គិតត្រឹមខែមិថុនា ឆ្នាំ ២០២៤ ចំនួនអ្នកប្រើប្រាស់អ៊ិនធើណេត និងអ៊ិនធើណេតដែលបានចុះឈ្មោះក្នុងប្រទេសកម្ពុជាមានលើសពី ២០ លាននាក់។
យោងតាមរបាយការណ៍ចេញផ្សាយដោយធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា បរិមាណប្រតិបត្តិការទូទាត់តាមទូរស័ព្ទក្នុងឆ្នាំ ២០២៣ បានកើនឡើងដល់ ៦០១.៣ លានដុល្លារ ជាមួយនឹងតម្លៃប្រតិបត្តិការសរុបចំនួន ៧៥.៨ ពាន់លានដុល្លារ ដែលស្មើនឹង ២.៤ ដងនៃផលិតផលក្នុងស្រុកសរុបរបស់កម្ពុជា។
តួលេខទាំងនេះបង្ហាញពីការផ្លាស់ប្តូរឌីជីថលដ៏សំខាន់របស់កម្ពុជា ដែលបង្ហាញពីរបៀបដែលកំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងឌីជីថលនីយកម្មរបស់ប្រទេសនេះកំពុងបង្កើតឱកាសដ៏ច្រើនសម្រាប់ឧស្សាហកម្មពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិច។
ទស្សនវិស័យកំណើនដ៏រឹងមាំនៃវិស័យពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចរបស់កម្ពុជាមិនត្រឹមតែត្រូវបានជំរុញដោយការកើនឡើងយ៉ាងឆាប់រហ័សនៃតម្រូវការទីផ្សារប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងបានផ្សារភ្ជាប់យ៉ាងជិតស្និទ្ធទៅនឹងគោលនយោបាយ និងការណែនាំរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលផងដែរ។ ក្រោមការដឹកនាំនៃ "យុទ្ធសាស្ត្របញ្ចកោណ" កម្ពុជាបានពន្លឿនការផ្លាស់ប្តូរឌីជីថលរបស់ខ្លួន ជំរុញការទទួលយកយ៉ាងទូលំទូលាយនៃ E-Wallet និងការទូទាត់តាមឌីជីថល និងធ្វើឱ្យបណ្តាញភ័ស្តុភាររបស់ខ្លួនប្រសើរឡើង ជំរុញឱ្យមានការរីកចម្រើននៃឧស្សាហកម្មពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចរបស់ខ្លួន។
កត្តាអំណោយផលជាច្រើនកំពុងជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ច ពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិករបស់ប្រទេសកម្ពុជា
I. ការពន្លឿនការផ្លាស់ប្តូរឌីជីថលក្រោម "យុទ្ធសាស្ត្របញ្ចកោណ"
នៅក្រោម "យុទ្ធសាស្ត្របញ្ចកោណ" រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានកំណត់អត្តសញ្ញាណឌីជីថលនីយកម្មជាកត្តាសំខាន់ក្នុងការលើកកម្ពស់ការប្រកួតប្រជែងថ្នាក់ជាតិ។ ក្នុងនាមជាធាតុផ្សំដ៏សំខាន់នៃការផ្លាស់ប្តូរឌីជីថល ពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ច ជំរុញការបង្កើតថ្មី និងការលើកកម្ពស់ការធ្វើជាអន្តរជាតិ។
ដើម្បីពន្លឿនដំណើរការផ្លាស់ប្តូរឌីជីថល រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានអនុវត្តក្របខ័ណ្ឌគោលនយោបាយសេដ្ឋកិច្ច និងសង្គមឌីជីថល (២០២១-២០៣៥) ដោយសង្កត់ធ្ងន់លើការវិនិយោគលើហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធឌីជីថល ដូចជាការតភ្ជាប់អ៊ីនធើណិត ទូរគមនាគមន៍ និងមជ្ឈមណ្ឌលទិន្នន័យ។ រាជរដ្ឋាភិបាលក៏បានជំរុញយ៉ាងសកម្មនូវការបណ្តុះបណ្តាលជំនាញឌីជីថល និងលើកទឹកចិត្តដល់ការអនុវត្តបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មាននៅទូទាំង វិស័យផ្សេងៗ។.
លើសពីនេះ ការណែនាំ និងការអនុវត្តច្បាប់ e-commerce បានផ្តល់ក្របខ័ណ្ឌច្បាប់ដើម្បីការពារឧស្សាហកម្មពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិក ដោយធានានូវការអភិវឌ្ឍន៍ប្រកបដោយសុខមាលភាព និងសណ្តាប់ធ្នាប់។ នេះបានបង្កើនទំនុកចិត្ត និងការចូលរួមរបស់អ្នកប្រើប្រាស់យ៉ាងច្រើន បង្កើតបរិយាកាសគាំទ្រសម្រាប់ការរីកចម្រើននៃពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិច និងជាមូលដ្ឋានគ្រឹះដ៏រឹងមាំសម្រាប់សេដ្ឋកិច្ចឌីជីថលរបស់ប្រទេសកម្ពុជាឱ្យរីកចម្រើន។
II. ការទទួលយកយ៉ាងទូលំទូលាយនៃ E-Wallet និងការទូទាត់តាមឌីជីថល
ជាមួយនឹងការអភិវឌ្ឍន៍យ៉ាងឆាប់រហ័សនៃសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថល រាជរដ្ឋាភិបាល និងស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជាបានបង្កើនការគាំទ្ររបស់ពួកគេសម្រាប់ E-Wallet និងឧបករណ៍ទូទាត់ឌីជីថល ដោយអនុវត្តមុខងារទូទាត់ឆ្លងដែនជាបណ្តើរៗ ដើម្បីសម្រួលដល់ប្រតិបត្តិការពាណិជ្ជកម្មតាមអេឡិចត្រូនិករវាងប្រទេសកម្ពុជា និងប្រទេសដទៃទៀត។
យោងតាមទិន្នន័យរបស់ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា គិតត្រឹមឆ្នាំ ២០២៣ មានស្ថាប័នសេវាទូទាត់ប្រាក់ (PSI) ចំនួន ៣៣ និងស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុធនាគារចំនួន ២ (BFIs) ដែលត្រូវបានអនុញ្ញាតឱ្យដំណើរការសេវាទូទាត់ប្រាក់ ជាមួយនឹងការចុះឈ្មោះគណនី E-Wallet មានអ្នកប្រើប្រាស់ ១៩.៧ លាននាក់។
កាលពីថ្ងៃទី ១៤ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២៤ ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជាបានដាក់ឱ្យដំណើរការជាផ្លូវការនូវសេវាទូទាត់ QR Code ឆ្លងដែនដោយសហការជាមួយ Bakong Payment និង Alipay+ ។ ភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិមកពី ៩ ប្រទេស និងតំបន់ដែលប្រើប្រាស់ Alipay+ ក៏ដូចជាភ្ញៀវមកពីប្រទេសដូចជា ប្រទេសថៃ វៀតណាម ឡាវ កូរ៉េខាងត្បូង និងម៉ាឡេស៊ី អាចទូទាត់ប្រាក់យ៉ាងរលូនជាមួយបាគងនៅអាជីវករជាង ៣ លាននាក់ក្នុងប្រទេសកម្ពុជា។
ភាពពេញនិយមដែលកំពុងកើនឡើងនៃបាគង, Pi Pay, Wing, ABA, Alipay និង E-Wallet និងឧបករណ៍ទូទាត់ផ្សេងទៀតកំពុងផ្តល់ការគាំទ្រយ៉ាងរឹងមាំសម្រាប់វិស័យពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចនៅ កម្ពុជា និងពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចឆ្លងដែន។
Ⅲ. ធ្វើឱ្យប្រសើរឡើង និងពង្រីកបណ្តាញដឹកជញ្ជូន និងចែកចាយ
បច្ចុប្បន្ននេះ មធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនដែលប្រើប្រាស់ក្នុងពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចរបស់កម្ពុជារួមមានក្រុមហ៊ុន វីរៈប៊ុនថាំ ជេអិនធី អេចប្រេស, Private Taxi, កាពីតូល, Zhongtong, Kerry, L192Power G, Loda, CE និងផ្សេងៗទៀត ដែលគ្របដណ្តប់លើមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនផ្សេងៗដូចជា ផ្លូវសមុទ្រ ផ្លូវគោក និងការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវអាកាស។
ក្ក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះ រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបាននិងកំពុងបន្តបង្កើនការវិនិយោគរបស់ខ្លួនលើការសាងសង់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ រួមមានផ្លូវថ្នល់ ស្ពាន កំពង់ផែ អាកាសយានដ្ឋាន និងប្រឡាយ។ រដ្ឋាភិបាលបាននឹងកំពុងសាងសង់ផ្លូវល្បឿនលឿនតភ្ជាប់ពីរាជធានីភ្នំពេញទៅកាន់ខេត្តនានា ស្ពានឆ្លងកាត់ទន្លេមេគង្គ និងផ្លូវទឹកសំខាន់ៗផ្សេងទៀត ពង្រីកកំពង់ផែភ្នំពេញ និងកំពង់ផែព្រះសីហនុ ធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិភ្នំពេញ និងអាកាសយានដ្ឋានផ្សេងទៀត និងសាងសង់ព្រែកជីកហ្វូណនតេជោ ដើម្បីតភ្ជាប់ប្រទេសកម្ពុជាភាគខាងលិច ជាមួយនឹងកំពង់ផែនៅក្នុងប្រទេសអាស៊ីអាគ្នេយ៍ផ្សេងទៀត។
នៅពេលដែលគម្រោងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធទាំងនេះត្រូវបានបញ្ចប់ជាបណ្តើរៗ បណ្តាញដឹកជញ្ជូន និងចែកចាយរបស់កម្ពុជានឹងធ្វើឱ្យប្រសើរឡើង និងពង្រីកយ៉ាងឆាប់រហ័ស។ គ្រឿងបរិក្ខារឃ្លាំង និងខ្សែសង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់នឹងត្រូវបានធ្វើឱ្យប្រសើរជាបន្តបន្ទាប់ ធ្វើអោយប្រសើរឡើងយ៉ាងខ្លាំងនូវប្រសិទ្ធភាពភស្តុភារ និងពាណិជ្ជកម្ម ព្រមទាំងផ្តល់ឱកាសអភិវឌ្ឍន៍កាន់តែទូលំទូលាយសម្រាប់ឧស្សាហកម្មពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិច។
Ⅳ. ភាពជឿនលឿនក្នុងការគាំទ្របច្ចេកទេស និងកម្មវិធីវិភាគទិន្នន័យ
ក្រុមហ៊ុនផ្តល់សេវា Cloud ឈានមុខគេលើពិភពលោក ដូចជា Alibaba Cloud និង AWS បានចូលមកក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ដោយនាំមកនូវសមត្ថភាពផ្ទុកទិន្នន័យ និងសុវត្ថិភាពប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងសុវត្ថិភាពដល់ប្រទេស។
អាជីវកម្មកាន់តែច្រើនកំពុងប្រើប្រាស់យ៉ាងសកម្មនូវបច្ចេកវិទ្យាទំនើបដូចជា cloud computing ការវិភាគទិន្នន័យធំ ការដឹកជញ្ជូនឆ្លាតវៃ និងឃ្លាំងដោយស្វ័យប្រវត្តិ ដែលកាត់បន្ថយការចំណាយយ៉ាងមានប្រសិទ្ធភាព និងបង្កើនប្រសិទ្ធភាពប្រតិបត្តិការ។
ការធ្វើសមាហរណកម្មនៃការគាំទ្រផ្នែកបច្ចេកទេស និងការវិភាគទិន្នន័យជំរុញកំណើនទៅវិញទៅមក ដោយផ្តល់នូវភស្តុតាងវិទ្យាសាស្ត្រដើម្បីជួយដល់វិស័យពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចរបស់កម្ពុជា និងឧស្សាហកម្មគាំទ្របង្កើតយុទ្ធសាស្រ្ត និងពង្រីកទីផ្សាររបស់ពួកគេ។ ភាពជឿនលឿនទាំងនេះជំរុញឱ្យមានការបង្កើតថ្មី លើកកំពស់ការប្រកួតប្រជែងរួមនៃឧស្សាហកម្មពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចរបស់កម្ពុជា និងវិស័យគាំទ្ររបស់ខ្លួន និងជំរុញសេដ្ឋកិច្ចឱ្យទៅជាដំណាក់កាលថ្មីនៃប្រតិបត្តិការឆ្លាតវៃ នេះនឹងធ្វើសមាហរណកម្មកម្ពុជាយ៉ាងស៊ីជម្រៅទៅក្នុងរលកសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថលពិភពលោក។
ការអភិវឌ្ឍន៍យ៉ាងឆាប់រហ័សនៃឧស្សាហកម្មពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចរបស់កម្ពុជាមិនត្រឹមតែបង្ហាញពីសក្តានុពលរបស់ខ្លួននៅក្នុងតំបន់អាស៊ីអាគ្នេយ៍ប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងនាំមកនូវឱកាសអាជីវកម្មថ្មីៗសម្រាប់អ្នកលេងឧស្សាហកម្មផងដែរ។
ការក្រឡេកមើលរូបភាពដ៏ទូលំទូលាយនៃការអភិវឌ្ឍន៍ឧស្សាហកម្មពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចរបស់ប្រទេសកម្ពុជា មិនថាតាមរយៈការពង្រីកទីផ្សារដ៏ធំទូលាយ កម្មវិធីបច្ចេកវិទ្យាទំនើបៗ បរិយាកាសគោលនយោបាយអំណោយផល ឬរលកនៃការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងអ្នកប្រើប្រាស់ដែលមិនធ្លាប់មាននោះទេ សក្តានុពលដ៏ធំសម្បើម និងឱកាសកំពុងមានភាពទាក់ទាញ។
សម្រាប់សហគ្រាស ប្រសិនបើពួកគេចង់លេចធ្លោនៅក្នុងទីផ្សារនេះដែលពោរពេញដោយឱកាស ពួកគេត្រូវតែមានការយល់ដឹងអំពីទីផ្សារដ៏ប៉ិនប្រសប់ ការយល់ដឹងស៊ីជម្រៅអំពីតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់ ចាប់យកឱកាសសម្រាប់ការផ្លាស់ប្តូរទីផ្សារ និងបច្ចេកវិទ្យាយ៉ាងឆាប់រហ័ស កែសម្រួលយុទ្ធសាស្រ្តអាជីវកម្មប្រកបដោយភាពបត់បែន និងទាញយកអត្ថប្រយោជន៍ពីអត្ថប្រយោជន៍គោលនយោបាយ។ យកកន្លែងរបស់អ្នកនៅក្នុងទីផ្សារដែលកំពុងរីកចម្រើននេះជាមួយនឹងសក្តានុពលគ្មានដែនកំណត់។
អំពី ក្រុមហ៊ុន ខេមបូឌា ស៊ីឃ្យួរឹធី ម.ក.